Soluționarea online a litigiilor
SOLUȚIONAREA ALTERNATIVĂ A LITIGIILOR (SAL) PENTRU CETĂȚENII UE
Prin prezenta vă informăm că, în calitate de utilizator, aveți posibilitatea să contactați organismul SAL local în legătură cu un litigiu pe care nu l-ați putut rezolva direct cu BULTEX 99 SRL.
Ce este SAL?
Procedura SAL este o procedură pentru soluționarea alternativă (extrajudiciară) a litigiilor naționale și transfrontaliere care decurg din contracte de vânzare sau contracte de servicii între un comerciant stabilit pe teritoriul Uniunii Europene și un consumator care își are reședința pe teritoriul Uniunii Europene, desfășurată prin intervenția Autorității alternative de soluționare a litigiilor (SAL), care se încheie cu propunerea sau impunerea unei soluții sau reunirea părților la litigiu pentru a găsi o soluție de comun acord.
Organele SAL sunt structuri extrajudiciare. Organismul SAL este o parte neutră (de exemplu, conciliator, mediator, arbitru, ombudsman sau comisie de reclamații), pe care BULTEX 99 SRL o va folosi pentru a soluționa un litigiu în cazul în care consumatorul decide să caute o soluționare extrajudiciară a litigiului. Procedura SAL este ieftină, ușoară și rapidă și, prin urmare, avantajoasă atât pentru consumatori, cât și pentru comercianți, care pot evita cheltuielile de judecată și procedurile judiciare îndelungate.
Cum pot depune o reclamație în conformitate cu procedura SAL?
Dacă doriți să depuneți o reclamație, vă rugăm să contactați entitatea națională SAL pentru teritoriul Republicii Bulgaria, care este listată mai jos:
Comisia mixtă de conciliere la Comisia pentru protecția consumatorilor cu sediul la Sofia *
Adresa: Republica Bulgaria, Sofia, 1000, Piața Slaveykov 4 A, tel. +359 2 933 0517, fax: +359 2988 4218
Site-ul web: http://www.kzp.bg
e-mail: adr.sofia@kzp.bg
* Acest organism SAL este inclus în lista organismelor recunoscute ca organisme pentru soluționarea alternativă a litigiilor între consumatori și comercianți pe teritoriul Republicii Bulgaria, aprobată printr-un ordin al ministrului economiei. Acest organism SAL desfășoară activități permanente SAL și vă poate răspunde la toate întrebările legate de acest proces.
* Această entitate SAL este inclusă în lista entităților SAL care îndeplinesc cerințele obligatorii de calitate stabilite prin Directiva 2013/11 / UE privind soluționarea alternativă a litigiilor, pentru litigiile consumatorilor și sunt notificate de către statele membre, disponibilă pe Platforma electronică pentru litigiile online ale Comisiei Europene. Rezoluţie:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show
Procedurile de conciliere sunt gratuite pentru părți și nu plătesc o taxă pentru examinarea litigiului. Limba în care consumatorii își depun plângerile și în care se desfășoară procedurile de conciliere este bulgară. Litigiile care intră sub incidența procedurii Autorității sunt litigii naționale și transfrontaliere între consumatori și comercianți în temeiul contractelor de vânzare de bunuri și servicii, inclusiv în legătură cu răspunderea în garanție, dreptul de a solicita bunuri sau servicii, clauzele contractuale neloiale, practici comerciale, servicii de călătorie și contracte încheiate cu consumatorii.
Faceți clic aici pentru un link către Platforma electronică de soluționare a litigiilor online a Comisiei Europene.